Mits proactief ingezet, leveren ICT-medewerkers een doorslaggevende bijdrage aan de innovatie van diensten, producten en werkprocessen. Door ze mee te laten denken over marktontwikkelingen en behoeften van klanten kunnen ze vanuit hun ICT-kennis applicaties ontwikkelen waarmee in de markt het verschil gemaakt wordt. Dat vraagt om ICT-medewerkers met up-to-date kennis, een strategisch denkniveau en een grote innovatiedrang. In tegenstelling tot de capaciteit die nodig is voor het technische ICT-beheer en de invulling van een helpdesk. Het technisch ICT-beheer is, mede door de opkomst van cloudoplossingen, eenvoudiger geworden. Ook de vragen die afkomen op een helpdesk zijn, mede door de toenemende gebruikersvriendelijkheid van applicaties, steeds minder complex.
Onze ervaring is dat organisaties worstelen met de vraag hoe ze zowel business gedreven applicatie ontwikkeling als het technisch ICT-beheer goed en efficiënt ingericht krijgen. Beide ICT-onderdelen vragen immers om andere ICT-specialisten en dus om een andere aansturing en focus. Een aantal van onze klanten heeft ervoor gekozen het technisch ICT-beheer en de helpdesk volledig aan ons uit te besteden. De inrichting van de werkprocessen en de bemensing van de helpdesk (overnemen en/of detacheren van medewerkers) hebben we in onderling overleg afgestemd op de situatie bij de individuele klant. Daarin is alles mogelijk: van het opnemen van de telefoon met de naam van de klant tot het via een klantenportal registreren van vragen en storingen in de werkomgeving van de klant.
Onze klanten zijn blij met de door ons geboden dienstverlening. Het levert ze de ruimte op om zich intern te concentreren op de proactieve inzet van ICT-specialisten op innovatie. Ze hoeven niet langer energie te steken in het werven, begeleiden en opleiden van helpdesk- en technisch beheer medewerkers. Bovendien, zo zeggen zij, zijn hun beheers- en helpdesktaken goed belegd tegen voorspelbare kosten, zonder dat hun medewerkers steeds door andere mensen te woord gestaan worden. Immers, onze ISO-certificering, werkwijzen, systemen en kennis garanderen klanten dat wij dezelfde professionaliteit bieden als dé grote ICT-dienstverleners, maar dan wel met een persoonlijke touch. Klanten werken bij ons gegarandeerd samen vaste contactpersonen die op de hoogte zijn van hun business en werkwijzen en hun medewerkers persoonlijk kennen.
Denk jij ook na over de optimale inrichting van jouw ICT-afdeling? Neem dan vandaag nog contact met ons op via 088 – 2384 555. We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek over de maatwerkoplossingen die jouw situatie het beste passen.
In de gastblog van oktober deelt René Schenk, directeur KPN Business Partner Organisatie, zijn visie over de ontwikkelingen die hij ziet
Lees meerProactief en op je business afgestemde applicatie ontwikkeling is voorwaardelijk om te kunnen innoveren in jouw dienstverlening en marktpropositie. Maar hoe creëer je hiervoor voldoende budget, tijd en...
Lees meer